صفحه اصلي روايتگر http://ravayatgar.ir/http://ravayatgar.ir/fa/TlM4eEwyaHZiV1VtTHlNakkwTnZiblJsYm5Rakl5TXYtdEpvWGNFV2J1dkElM2Q=/صفحه اصلي
اطلاعیه ها http://ravayatgar.ir/http://ravayatgar.ir/fa/Tnk4eEx6a21ORGNtTUNZd0lVMXZaR1ZzSmpFME9TOGpJeU5EYjI1MFpXNTBJeU1qTHclM2QlM2QtSFF0aVJzcm04WDglM2Q=/اطلاعیه ها
دريافت آثار http://ravayatgar.ir/http://ravayatgar.ir/fa/TVRJdk1TOHpOQ1kySmpBbU1DOGpJeU5EYjI1MFpXNTBJeU1qTHclM2QlM2QtTjl6NjNsNXNXekUlM2Q=/دريافت آثار
تماس با ما http://ravayatgar.ir/http://ravayatgar.ir/fa/TVRJdk1TOHpOQ1kwSmpBbU1DRkJjbU1tTUM4akl5TkRiMjUwWlc1MEl5TWpMdyUzZCUzZC1MVmhQMyUyZkFraWtZJTNk/تماس با ما
ورود به سيستم http://ravayatgar.ir/http://ravayatgar.ir/fa/TVRJdk1TODFOaVloUVhKakpqQWhZMkZ3ZEdOb1lUMTBjblZsSVdac1kzSmxZWFJsZFhObGNqMW1ZV3h6WlNGbWJISmxjMlYwY0dGemN6MW1ZV3h6WlNGMGFYUnNaVDNaaU5peDJZallyeURZcU5tSElOaXoyWXJZczlpcTJZVWhMeU1qSTBOdmJuUmxiblFqSXlNdi1VaTR3bjZkSHJKZyUzZA==/ورود به سيستم
ثبت نام http://ravayatgar.ir/http://ravayatgar.ir/fa/TVRJdk1TODFOeVloUVhKakpqQWhZMkZ3ZEdOb1lUMW1ZV3h6WlNGblpXNWxjbUYwYjNKd1lYTnpQV1poYkhObElYZGhkR1Z5YldGeWF6MW1ZV3h6WlNGMGFYUnNaVDNZcTlpbzJLb2cyWWJZcDltRklTOGpJeU5EYjI1MFpXNTBJeU1qTHclM2QlM2QtZ2UzbCUyZks2MTdCcyUzZA==/عضويت
فراموشي رمز عبور http://ravayatgar.ir/http://ravayatgar.ir/fa/TVRJdk1TODFPQ1loUVhKakpqQWhZMkZ3ZEdOb1lUMW1ZV3h6WlNGMGFYUnNaVDNaZ2RpeDJLZlpoZG1JMkxUWmlpRFlzZG1GMkxJZzJMbllxTm1JMkxFaEx5TWpJME52Ym5SbGJuUWpJeU12LSUyZkN2MEpreWQ3MmMlM2Q=/فراموشي رمز عبور
گنجينه راويان http://ravayatgar.ir/http://ravayatgar.ir/fa/Tmk4eEx6RTFPQ1l5TlNZd0x5TWpJME52Ym5SbGJuUWpJeU12LTZmQmFaeDBUTUxNJTNk/گنجينه راويان
راهيان نور http://ravayatgar.ir/http://ravayatgar.ir/fa/Tnk4eEx6RTFPQ1l5TmlZd0x5TWpJME52Ym5SbGJuUWpJeU12LXlyekZ1aFpJJTJiVzQlM2Q=/راهيان نور
ايثار و شهادت http://ravayatgar.ir/http://ravayatgar.ir/fa/TVRBdk1TOHhOVGdtTXpBbU1DOGpJeU5EYjI1MFpXNTBJeU1qTHclM2QlM2QtZnZoZTVTQjdYNjQlM2Q=/ايثار و شهادت
ويژه نامه http://ravayatgar.ir/http://ravayatgar.ir/fa/T0M4eEx6RTFPQ1l5TnlZd0x5TWpJME52Ym5SbGJuUWpJeU12LUZqOTg5cGNGJTJmb0UlM2Q=/ويژه نامه ها
رسانه هاي شهدايي http://ravayatgar.ir/http://ravayatgar.ir/fa/T1M4eEx6RTFPQ1l5T1NZd0x5TWpJME52Ym5SbGJuUWpJeU12LVUlMmJxMzRkTzRaTHclM2Q=/رسانه هاي شهدايي
نمايه ها http://ravayatgar.ir/http://ravayatgar.ir/fa/TVRFdk1TOHhOVGdtTXpFbU1DOGpJeU5EYjI1MFpXNTBJeU1qTHclM2QlM2QtRSUyZjhZNVBzSyUyYlY0JTNk/نمايه ها
پاسخ به شبهات http://ravayatgar.ir/http://ravayatgar.ir/fa/TVRVdk1TOHhOVGdtTWpnbU1DOGpJeU5EYjI1MFpXNTBJeU1qTHclM2QlM2QtbiUyYkhRVVolMmZhelg0JTNk/پاسخ به شبهات
صفحه اصلي http://ravayatgar.ir/http://ravayatgar.ir/fa/Tnk4eEwyaHZiV1VtTHlNakkwTnZiblJsYm5Rakl5TXYtRkcyemRqTUw4UlklM2Q=/صفحه اصلي
ارتباط با ما http://ravayatgar.ir/http://ravayatgar.ir/fa/Tnk4eEwyTnZiblJoWTNSMWN5WTBKakFtTUNGQmNtTW1NQzhqSXlORGIyNTBaVzUwSXlNakx3JTNkJTNkLXdNZGpvOGJSUzRvJTNk/ارتباط با ما
درباره ما http://ravayatgar.ir/http://ravayatgar.ir/fa/Tnk4eEwyTnZiblJsYm5SbmNtOTFjR3hwYzNRbU16TW1NQ1l3SVVGeVl5WXdMeU1qSTBOdmJuUmxiblFqSXlNdi0lMmZXRFVkdGpYU1Y4JTNk/درباره ما
پايگاه تخصصي راويان|روايتگر - خروج
لطفا صبر کنید
Alternate content if Flash is not supported
  • اداي احترام به شهدا و رزمندگان حزب الله
  • اداي احترام به شهدا و رزمندگان حزب الله
  • اداي احترام به شهدا و رزمندگان حزب الله لبنان كه در كنار ساير مدافعان حرم با باارزشترين دارايي هاي خود از حرم و حريم حضرت زينب (س)و رقيه (س)در برابر نابكارترين انسان ها دفاع كردند و بر عهد و پيمان خود با حضرت اباعبدالله الحسين (ع) ايستادند .
  • ادامه مطلب
صفحه اصلي>راهيان نور>بسته هاي محتوايي
نويسنده:
امتياز به مطلب:
/0
1393/11/24
بازديد: 17715
خروج خسارت از جامعه مهدوی (عج)

خروج خسارت از جامعه مهدوی (عج)

مقدمه:
هیچ انسانی دوست ندارد در وادی خسارت قرار بگیرد.
در قرآن، خداوند قسن یاد کرده که انسان ها در خسارتند مگر ینکه تلاش بری خروج از خسارت داشته باشد.
=» والعصر . ان الانسان لفی خسر .
خسارت سه مرتبه دارد:
الف- ضرر کردن و از دادن اصل سرمایه
ب - سود نبردن با حفظ سرمایه
ج - سود کم بردن با مقایسه با مواردی که سود بسیار بردند با همان سرمایه
در جامعه مهدوی(عج) میزان خسارت به کمترین حد خود می رسد.
1- ریشه خسارت، غفلت و بازیگوشی است (جدی گرفتن بازی ها و بازی گرفتن جدی ها بزگترین عامل ورود در دایره خسارت همگانی است).
2- اگر انسان غافل باشد و بازی گوش شد از ابتدا تا انتها بازی خواهد کرد، با اشکال مختلف، که نتیجه اش خسارت است. (فیما افنیت عمری. امام علی(ع) )
اعلموا انما الحیوة الدنیا لعب و لهو و زینة و تفاخر بینکم و تکاثر فی الاموال و اولاد (حدید/20)
لعب: کودکی   لهو: نوجوانی   زینة: جوانی   تفاخر: میان سالی   تکاثر: پیری
3- تنها را بیرون آمدن از بازی که بر تجربه هم ثابت شده، پیدا کردن امر مهم تر از امور دیگر و تذکرات دادن نسبت به آن (تذکر? غفلت) در زندگی است.
مثال بارز: شدیدترین دوران بازی، جوانی است که با امر مهمی مثل کنکور همه بازی ها تحت شعاع آن قرار می گیرد.
4- قرآن می گوید: اگر حیات اخروی را که حیات واقعی است، امر مهم تر خود قرار دهید قطعاً از بازی بیرون می آیید.
و ما هذا الحیوة الدنیا الا لهو و لعب و ان الذین الدار الآخرة لهی الحیوان لو کانوا یعلمون (عنکبوت/64)
حیات انسان:
الف- دنیا، مرگ دارد.
ب - برزخ، مرگ دارد.
ج - آخرت، مرگ ندارد= حیات واقعی (می تواند مهمترین امر انسان در حیات دنیوی نیز باشد.)
5- برای دیدن حیات اخروی در همه لحظات زندگی به عینک دو دید نیاز است.
عینک دو دید:
الف- دوربین
ب - نزدیک بین
ج - دو دید (هم در دنیا، هم در آخرت)
برای دیدن درست حیات اخروی، نقشه جامع و کاملی که هم دنیا، هم برزخ و هم آخرت را و هم ارتباط آنها را نشان دهد نیاز است.(قرآن)
برای پیمودن درست حیات دنیوی، برزخی و اخروی و پیدا کردن سعادت و موفقیت، راهنمای عالم و کامل و جامع نیاز است. (انبیاء و امامان)
6- تنها نیازهای دنیوی با نگاه به حیات اخروی به کمک عینک دو دید و با قرآن و عترت میسر است.
نیازهای دنیوی               
نیازهای دنیوی
پوشاک                            عریان- پوشاک
خوراک                           گرسنگی- خوراک
دوست                          دوست- دشمن
مسکن                         بی جایی- مسکن
مرکب                              پیاده- سواره
اشتغال                       ضرر- با سود و فایده
ازدواج                                  ...
...                                      ...
7- پیدا کردن این دید و به عبارتی، تربیت نیازمند 6 رابطه با قرآن و عترت است:
1- رجوع
2- تلاوت
3- تدبر
4- عمل
5- توصیه
6- دفاع
8- با ین تربیت، جامعه، مهدوی و آرمانی شکل می گیرد که در آن اصول زیر حاکم است:
الف- جدا محوری
ب - دین محوری و ولیت مداری
ج - نظارت محوری
د - حساب محوری
ه - تربیت محوری
و - عدل و انصاف محوری
ز - خدمت محوری
و ...
9- در این جامعه حتی مرتبه سوم(نازله) خسارت هم کمیاب نمی شود چون رقابت بری بهتر شدن است. (احسن عملاً)
10- در جامعه ی که با استعانت از قرآن و عترت، مردم عینک دو دید داشته باشند و دنیا و آخرت را با هم ببینند:
الف- خسارت کمتر
ب - غفلت کمتر
ج - بازیگوشی کمتر
د - صناد کمتر
و - نا امنی و بی عدالتی کمتر
که :
الف- بهره برداری بیشتر
ب - ارزش ها حاکم تر
ج - خدا پر رنگ تر
د - خدمت گزاری بیشتر
و - جدیت بیشتر
ه - توجه به آخرت بیشتر
برچسب ها:
مطلب مرتبطی وجود ندارد.

ارسال نظر